De markt
Verzamelen informatie

Sterke en zwakke punten van AB vakwerk.
Sterke punten Zwakke punten
Een coöperatie, van en voor de leden Personeeltekort
Thuis in Agri & Food Niet heel breedt
Leveren van vakmensen met de juiste mentaliteit Slechte naamsbekentheid
Bieden medewerkers de kans om te groeien
Poolse directe medewerkers
Heatmap
Medewerkers Ab Vakwerk breed
Klanten AB breed Klanten AB Berlikum
Medewerkers AB Berlikum
Klanten overzicht per afdeling
Concurenten
VZM heeft een eigen site en ze hebben een facebook en een twitter pagina. Ze sponseren sportverenigingen maar ook microfinanciering. VZM is gespecialiseerd in productie, logistiek en tuinbouw. VZM heeft weinig polen en veel grieken
Randstad zit op LinkedIn, Facebook, Twitter en YouTube met het programma ‘Goud op de werkvloer’ hebben ze 5600 keer topsporters geholpen bij hun loopbaan- of studieadvies of vonden zelfs een baan of stage. Randstad h=is een heel breed uitzendbureau. Ze hebben werk in Administratief, bouw, horeca & catering, industrie, logistiek, onderwijs, secretaresses, techniek, transport en zorg.
Abiant Uitzendgroep is leverancier van tijdelijk personeel voor korte of langere tijd en actief in Noord-Nederland en Noord-Duitsland. Het bedrijf heette voorheen AB Groningen en heeft in Noord-Nederland 9 vestigingen en in Duitsland
ook nog eens 9. Ook Abiant is een coöperatieve vereniging en claimt dat er dagelijks tussen de 1.500 en 2.000 directe medewerkers aan het werk zijn. De werkzaamheden van deze concurrent concentreren zich hoofdzakelijk op een ander geografisch gebied dan AB Vakwerk (meer oostelijk). De vestiging Surhuisterveen zit nog het meest in ‘AB – territory’. Niettemin toont dit bedrijf veel gelijkenis (ook door de gemeenschappelijke roots) met AB Vakwerk. ‘Abianters; Doorpakkers die denken verbinden met doen’ is het centrale thema op de website. Elders een pay off: Abiant; dat komt goed. De eigen dienstverlening wordt omschreven als ongecompliceerd, nuchter, betrokken en met eerlijke tarieven.
@Work Uitzendorganisatie @WORK is zes jaar geleden gestart in Drachten en heeft inmiddels ook een vestiging in Kollum. Zij richten zich voornamelijk op het MKB bedrijf. Als onderscheidend noemen zij hun betrokkenheid bij en persoonlijke aandacht voor hun opdrachtgevers en uitzendmedewerkers. Als extra kracht noemen zij hun nuchtere manier van werken en communiceren. Pay off is er eigenlijk niet echt, of het moet zijn: ‘actief op zoek’.
Quick uitzendbureau omschrijft zichzelf als een organisatie met een informeel, persoonlijk karakter. Nuchter, no nonsens, laagdrempelig, met beide benen op de grond. Een verder profiel van deze organisatie is nauwelijks te maken. De website vermeldt geen pay off, of verder duiding van hun dienstverlening. Opvallend is dat hun vacatures vrijwel allemaal in de technische hoek zitten. Ze hebben vestigingen in Leeuwarden, Harlingen, Sneek en Heerenveen.
Werktijd uitzendbureau noemt zichzelf een buitengewoon, gewoon bureau waar de klant en de uitzendkracht centraal staan. Ze hebben twee vestigingen, een in Buitenpost en in Heerenveen. Werktijd levert onder meer technisch personeel,
horecapersoneel, personeel in de zorg, medewerkers voor de bouwsector en schoonmaakbranche maar ook productiepersoneel en administratieve krachten. Geen pay off en nauwelijks profiel, Alle bovengenoemde bureaus zijn relatief klein, met een sterke lokale basis. Alle bureaus richten zich op de lokale ondernemers, zitten goed in het lokale netwerk en werken tamelijk recht toe recht aan. De profielen zijn vrij unaniem gelijk; nuchter, no-nonsense, gewoon. Naast deze kleinere
lokale spelers zijn er natuurlijk de grote generalisten. Zij zijn niet verder geanalyseerd, omdat hun propositie erg ver verwijderd is van die van AB Vakwerk, ook al zijn ze uiteraard actief in dezelfde markt als wij.
Onze klanten zitten het meeste in de Agri & Food, Groenvoorziening, Grond- weg en waterbouw, Productie, Techniek, Transport & Logistiek en in de bouw
Belscript
Goedendag, AB vakwerk met Annechien
Ik ben stagiair bij AB en ik heb enkele vragen over AB vakwerk, bel ik geschikt?
Ik vroeg me af wat u vindt van de service vind van AB?
Heeft u ook tips waardoor wij ons kunnen verbeteren?
En wat vind u van het personeel dat we leveren? Bent u daar tevreden over en wat kan volgens u beter?
Bedankt voor u tijd en nog een fijne dag
Maar ze gebruiken bij AB geen belscrip omdat het dan niet persoonlijk over komt en dat willen ze wel graag. Je kan beter punten op papier zetten die je moet bespreken dan dat je zin voor zin gaat opschrijven. Dan wordt het onpersoonlijk en luister je ook minder goed naar het antwoord. Je kunt beter naar het antwoord luisteren en daar weer een vraag op bedenken daar haal je veel meer informatie uit.