Kandidaten

Via de website van AB Vakwerk kan je je inschrijven. We hebben acties dat je je in kan schrijven via facebook dat is laagdrempeliger, omdat mensen vaak op facebook zitten en hun dan snel kunnen inschrijven. Als je je inschrijft kom je gelijk in ons bestand. Nadelen zijn wel dat het initiatief dan bij hun ligt. Je bent dus afhankelijk van hoeveel mensen zich inschrijven. Nog een nadeel is dat je niet gelijk bij de inschrijving weet hoe iemand is en wat je met degene kunt. De mensen die hun online inschrijven maar die niet op een vacature reageren blijven meestal liggen. Wat eigenlijk in deze markt nu heel zonde is, omdat het werk er nu wel is maar te weinig medewerkers
Als mensen hun hebben ingeschreven proberen wij zo snel mogelijk te bellen. Zodat we ze zo snel mogelijk aan het werk kunnen zetten. Als we op dit moment niks voor hun hebben dan weten we wel wat ze willen. We kunnen ze bellen als we wel een passende vacature hebben. De kanidaad als nog bellen en de vacature voor stellen.
Zo kan je je inschrijven via de site.
Kandidaten mogen wij zelf niet invoeren omdat je dan belangrijke informatie kan vergeten en via de site word ook alles gelijk gecontroleerd als het wel klopt. Je zit ook met de privacy wet dat jij niet zomaar iemand zijn gegevens mag hebben. Je mag die gegevens dan ook maar een bepaalde tijd bewaren. Als iemand zich in heeft geschreven en wij dan werk voor hem of haar hebben dan vragen we pas. Als ze zijn of haar Burgerservicenummer en zij of haar eigen IBAN.
Ik vind de site van AB zelf het prettigst want dan kunnen we in onze workflow kijken als iemand zich heeft ingeschreven. Zo weten ik en mijn collega's dat we degene moeten bellen. Om te kijken wat die gene wil en wat wij voor hem/ haar kunnen doen.
AB maakt gebruik veel gebruik van Facebook maar ze kunnen bijvoorbeeld wel meer vacatures die moeilijk in te vullen zijn. Op facebook zetten zo dat je een grotere groep kunt bereiken.
Zo selecteren we de beste medewerker voor een klant.
Vacature
Dit is een vacature die ik geplaatst heb op de website.
Sollicitatietips
De eerste indruk is belangrijk
Zorg dat je op tijd bent en netjes gekleed bent je kunt beter te vroeg zijn dan te laat!
Wees voorbereid
Wees voorbereid wat er komen gaat. Zorg ervoor dat je in je hoofd de mogelijke vragen heb wat ze kunnen stellen.
Waarom moeten ze voor jou kiezen
Prijs jezelf goed aan laat je sterke kanten goed en duidelijk zien.
Wees positief
over jezelf maar ook over je vorige werk en over het bedrijf waar je soliciteerd
Lichaamshouding
Zorg ervoor dat je recht opzit en een openhouding hebt.
Wees voorbereid
probeer te verwachten welke vragen er gesteld kunnen worden op een sollicitatie gesprek.
Laat zien waarom ze jou aanmoeten nemen
Laat je sterke kanten zien en bespreekt ze en laat weten wat jij voor een bedrijf kunt betekenen.
Vraag om verheldering
Wanneer je vragen hebt stel ze het is heel belangrijk om de baan goed te begrijpen.
Ken de vacature.
Zorg dat je weet waar de vacature uit bestaat hoe meer je kunt beantwoorden over de vacature hoe beter
Verdiep je in het bedrijf
Ken het bedrijf in het gesprek is het heel fijn als je weet wat het bedrijf doet en de vragen goed kunt beantwoorden.
stel minimaal 3 vragen
zodat je geintreeseerd overkomt
Wat er in een contract staat
Contract Stap
Personeelsnummer
Partijen: werknemer en werkgever
Gegevens werknemer: telefoonnummer, email adres, IBAn nummer
Gegevens werkgever: loonheffingennummer
Dienstverband aard & duur
Functie
Proeftijd
Salaris
Proeftijd
Arbeidstijd
Salaris
Vergoedingsregeling vervoer
Arbeidsurenspecificatie
Opleidingen
Geheimhouding
Nevenarbeid
Boetebeding
Eigendom van de werkgever
Verwerking persoonsgegevens
Verzuim-Plus regeling
Overige bepalingen
Hantekeningen: Werkgever, werknemer
Als een medewerker ziek is moet hij/zij telefoonsich contact opnemen met de vestiging. vervolgens moet hij zich zelf ook weer beter melden. In de tussen tijd neemt de Intercedent contact met de medewerker op. wat de verwachte herstel datum is en wat diegene wel kan doen. Zodat wij voor passend werk kunnen zorgen.